سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه زهد در دو کلمه از قرآن فراهم است : خداى سبحان فرماید « تا بر آنچه از دستتان رفته دریغ نخورید ، و بدانچه به شما رسیده شادمان مباشید . » و آن که بر گذشته دریغ نخورد و به آینده شادمان نباشد از دو سوى زهد گرفته است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :3
کل بازدید :566080
تعداد کل یاداشته ها : 21
103/2/5
5:38 ص

محققان دانشگاه آیووا موفق به شناسایی گونه جدیدی از سوسمار در شرق آفریقا شده‌اند که بسیار بزرگ بوده و می‌تواند یک انسان کامل را ببلعد.

 

این حیوان با طول بیش از هشت متر، بزرگترین گونه سوسمار در زمین محسوب شده که در حدود دو تا چهار میلیون سال پیش در کنیا می‌زیسته است.

 

دانشمدان با بررسی فسیلهای موزه طبیعی کنیا در نایروبی موفق به شناسایی این گونه شده که جزئیات آن در مجله Vertebrate Paleontology منتشر شده است.

برخی از این فسیلها در نزدیکی محلهای کشف فسیلهای انسانی شناسایی شده‌اند که به معنی زندگی آنها در موازات انسانها بوده است.

از آنجایی که انسانها در آن زمان تنها نزدیک به یک متر ارتفاع داشته‌اند، از این رو غذای راحتی برای این حیوانات محسوب می‌شدند.

این موجود به نام جان توربجارنارسون، محققی که در زمان انجام تحقیقات در اثر ابتلا به مالاریا درگذشت، Crocodylus thorbjarnarsoni نامیده شده است.

به گفته محققان، این گونه جدید مستقیما به گونه امروزی سوسمار رود نیل با طول 6.5 متر مرتبط نبوده بلکه این سوسمار امروزی، گونه جدیدتری نسبت به گونه کنیایی محسوب می شود.